fbpx

ONLINE MARKEDSFØRING – SOCIALE MEDIER

Øget omsætning og nye leads via online markeds-føring

Drømmer du om at øge omsætningen og få flere leads? Jeg hjælper danske virksomheder med netop dette gennem annoncering på facebook og Instagram. Jeg opsætter, administrere og kører dine annoncer med henblik på at du skal tjene penge – din virksomhed får dermed sin egen personlige online markedsførings afdeling. 

Dine kunder er på facebook

Ifølge Danmarks statistik så var 70 pct. i 2017 af danskere mellem 18-89 årige på facebook og mere end hver anden logger ind hver dag. Dine kunder er på facebook, og du bør derfor gøre en indsats for at vinde deres opmærksomhed. Jeg hjælper dig med at lægge en strategi og eksekverer også på den. Du skal blot sætte dig tilbage og være klar til at tage telefonerne.

Facebook annoncering er kosteffektiv

Med facebook annoncering kan du ramme specifikke målgrupper baseret på demografi og interesser. Du kan derfor fintune dine annoncer helt ned til mindste detalje. Spild ikke dine annoncekroner på traditionel analog marketing. Min største ønske er, at du tjener penge og med facebook kan du måle på alt, således vi kan se, om der tjenes penge for de penge, vi bruger.

Hvordan arbejder jeg med facebook markedsføring?

Vi laver i samarbejde en klar plan og strategi for din facebook annoncering. Vi starter med at definere dine målsætninger. Er det brand-awareness, flere likes til din facebook- og Instagram-side eller er det flere konkrete kundehenvendelser?

Ud fra dine mål planlægger vi og definerer din målgruppe. Jeg påbegynder herefter den tekniske opsætning samt tracking. Selve det visuelle og det skriftlige formulerer og hjælper jeg også med. Når planen er sat i værk, overvåger og optimerer jeg løbende på annoncerne, så du får mest muligt ud af dine annoncekroner.

Vi tager derefter en månedlig personlig snak omkring den forløbne og de kommende måned(er).

Hvordan arbejder jeg med facebook markedsføring?

Vi laver i samarbejde en klar plan og strategi for din facebook annoncering. Vi starter med at definere dine målsætninger. Er det brand-awareness, flere likes til din facebook- og Instagram-side eller er det flere konkrete kundehenvendelser?

Ud fra dine mål planlægger vi og definerer din målgruppe. Jeg påbegynder herefter den tekniske opsætning samt tracking. Selve det visuelle og det skriftlige formulerer og hjælper jeg også med. Når planen er sat i værk, overvåger og optimerer jeg løbende på annoncerne, så du får mest muligt ud af dine annoncekroner.

Vi tager derefter en månedlig personlig snak omkring den forløbne og de kommende måned(er).

Facebook begreber vi ikke kommer udenom

Facebook kan som så mange andre discipliner være en kompleks affære. Jeg vil forsøge at holde det simpelt for dig, så du forstår principperne. Forstår du dem ikke, så skal du heller ikke lægge for meget i det – jeg skal nok gøre det nemt. Det eneste du skal tænke på, er om du tjener penge.

Facebook Pixel

Har du installeret en Facebook Pixel på din hjemmeside? Det bør du få gjort. Facebook pixelen er et analyseværktøj, som måler effektiviteten af dine annoncer ved kigge på de hændelser dine besøgende udfører på din hjemmeside.

Facebook pixelen sikrer og hjælper med at få dine annoncer ud til de rette personer. Du kan danne nye målgrupper ud fra de personer, der besøger din hjemmeside og dermed finde lignende personer, som kunne være interesseret i at handle med dig. Pixelen giver også mulighed for at ramme personer, der er tilbøjelig til at udføre en ønsket handling. fx at foretage et køb.

Retargeting

Fancy som navnet lyder, lige så smart er det. Retargeting er en effektiv funktion, der målretter dine annoncer til de personer, der allerede har besøgt din hjemmeside. Din annonce er derfor målrettet efter adfærd frem for demografi og interesse.

ROI & ROAS

To begreber som er uhyr vigtige at forstå. ROI (Return On Investment) og ROAS (Return On Ad Spend). I korte træk er “ROI” et udtryk for, hvor stort et afkast du får for din investering. Det vil sige, det gælder både dine annoncekroner og øvrige omkostninger ved et salg. “ROAS” derimod dækker kun hvad du får retur for din annonce investering – begrebet tager ikke højde for øvrige omkostninger.

Disse begreber vil blive brugt, når du skal finde ud af om du i det hele taget tjener penge på dine annoncer. I sidste ende er det kun afgørende, at du kaster færre penge ind, end du får ud.

Det hele lyder magisk
– det er det også

Facebook og Instagram annoncering er et super effektivt værktøj, men! Hvis det ikke gøres korrekt, kan du komme til at brænde nallerne på spildte annoncekroner. Når du indgår i et samarbejde med mig, så er mit eneste mål at tjene penge for dig. Jeg er plug and play. Jeg laver ikke lange bindinger, men forventer at du giver det tid til at vækste. Som med så mange ting i verden skal nye elementer have tid til at få fat. Er du ikke tilfreds, så kan du bare fyre mig igen.

Hvad siger du, skal vi gå i gang?

Skal vi skalere din forretning?

Bliv ringet op og så tager vi en uforpligtende snak om dine muligheder.